På Riberhus Privatskole mener vi, at sociale arrangementer, lejrture og rejser giver eleverne uovertrufne muligheder for udvikling og dannelse. Det giver dem oplevelser og sammenhold, som supplerer det daglige samvær i klasserne og på skolen som helhed.

Vi prioriterer disse oplevelser højt, da de giver unikke muligheder for læring af bl.a. kultur og samfundsforhold, som kan være lidt svære at få under huden i den daglige klasseundervisning – det er ’i mødet med’, at magien opstår. Fælles for alle turene og rejserne er, at de er opbygget omkring et eller flere undervisningsforløb.

Oversigt over sociale arrangementer, lejrture og rejser

0.-3. klasse skal på to heldagsture ud af huset samt have en overnatning på skolen, hvor der eleverne hygger sig med lærerne og pædagoger.

0.-3. klasse inviteredes til at deltage i SFO’ens Halloweenfest, som står i uhyggens tegn.

0.-6. klasse inviteres til at deltage i fastelavnsfest med tøndeslagning, fastelavnsboller og masser af hygge.

4.-6. klasse tager på 3 dages lejrtur et sted i Danmark.

7. klasse kommer på to ture. En vildmarkstur sammen med 8. klasse og senere 4 dage i København.

8. klasse kommer på to ture. En vildmarkstur sammen med 7. klasse, og senere en tur til Tjekkiet sammen med 9. klasse.

9. klasse kommer på to ture. En intro-tur til Berlin samt en tur til Tjekkiet sammen med 8. klasse.

10. klasse kommer på to ture. En intro-tur til Hamburg og senere en rejse til New York City.

7.-10. inviteres til LAN-arrangement i foråret.

Frivillig skitur

Foruden de obligatoriske arrangementer og ture arrangerer skiklubben en årlig skitur, sædvaneligvis i uge 3. Denne tur er selvbetalt og arrangeres af en gruppe frivillige uden økonomisk sammenhæng med skolen. Elever op til 6. klasse skal ledsages af en forælder, mens elever fra 7. og op må deltage uden en voksen. Skolen sender en repræsentant med på turen.